Zebra Print Pointer 2 -->

13 December 2013

Kisahku di Kptm Kuantan

Assalamualaikum readers


Hai... Rindunya nak blogging tapi jadi malaih teruklah bila kepala kata nak update blog padahai berjuta- juta cerita gua nak kasi tau sama lu.

Alhamdulillah, aku hidup lagi bersyukur terhadap Allah swt. Hahhhh *hembus nafas while kembang hidung* Tahun depan aku dah 19 tahun, besaq dan berumur dah aku ni pon. Agak- agak boleh dakgi buat bini orang? uhux uhux. Btw, aku sedih tengok aku sekarang. Sumpah sedih, macam manalah berat aku dari 45kg boleh pi 56-58kg? Rasa macam gemok&berat gila, target aku 50 ja tapi lemak lemak gatai pi tambah angka kat belakang terpaksalah aku terima pon. NAK BUAT LAGU MANA LAGI?

So, aku kena diet lah nanti. Peha besaq, lengan besaq, muka chubby, habehlah tak dipandang Taylor Lautner. "Janganlah gitu abe". Hahahaha aku perasan k perasan.

Aku dok dekat Kptm Kuantan lebih kurang 4 bulan&beberapa hari. Aku tak pernah rasa syok macam aku rasa time dekat sekolah. Tak syok langsung, rasa macam nak masuk tingkatan 1 balik pon ada. Aku taktau apa yang membuatkan aku kata tak syok maybe sebab Kptm Kuantan ni kecik (gila), facilities agak (sangat) hambar, student tak ramai (langsung) even tahun aku pecah record 900+ student daftar situ. 

 Fyi, aku teringinlah nak cerita pasai orintasi Kptm Kuantan malangnya tak boleh. Janganlah tanya pasaipa tak boleh eh dak dak, aku nak bagitau jugak...sebabnya orientasi tak best langsung and macam sia sia ja. Sumpah aku takdak kenangan apa pon time orientasi, dapat ahli group pun sombong- sombong belaka entah kenal muka aku ka dak pon taktau. Orang segak, hensem, molek manalah nak sembang dengan aku kan? *garu ketiak* tapi takpa aku tak kisah sebab orientasi 3 hari ja then balik bilik sambung nangis(ALL THE TIME) sampai parents&sbilings pon risau and taktau nak buatpa. Boleh dikatakan selepas 2 bulan baru aku 100% normal dekat sana, no more tears (cik besaq dah) ambik masa lama jugak ah aku nak okay pon.

Lepas 2 bulan, aku rasa aku baru dapat kawan hat betoi betoi kawan kot. Masa orientasi, aku selalu dengan roomate aku dengan kakak Iya ja, now I don't really talk with them bukan sombong tapi masing- masing buat hal sendiri so aku dapat kawan baru. Mula- mula aku kawan dengan Peanut (Johorean/classmate) first kenai sumpah dia pendiam then lama lama tudia paling hingaq dalam kelas baq hang and dia pandai gila tapi sumpah humble, bila aku kata "peanut takpalah pandai, dapat byk A dalam SPM" then she said "Ish, Mia ni kenape? SPM je pon hek eleh *muka marah*. Then, aku kawan dengan Tasha (Ganu kite/classmate) well dia ni sentiasa dok selfie sensorang and sumpah dia baik sangat dengan aku, dia layan aku macam adik dia. So, aku dengan Peanut&Tasha bergabung bersatu...

Tak lama kemudian, aku berkawan dengan Sarah (Ganu kite/classmate) sebenaqnya dari orientasi lagi aku dok usha Sarah, janganlah kata aku lesbian bukan apa aku tertarik dengan dia sebab dia sumpah tinggi and comel, tengok- tengok dia classmate aku. Aku ingat lagi masa mula kenai dia, aku dok depan meja dia dengan Tasha/ Peanut and fyi sebelah kiri aku kosong tapi dengan peliknya Sarah duduk belakang meja kosong tu. Aku pun teguqlah dia suruh duduk tepi aku so start situlah kami jadi rapat. Sarah ni lemah lembut orangnya, baik hati (terlebih lebih lebih baik) and self-esteem dia low habeh tahap selalu ja kena marah dengan aku kalau dia kata "saya tak rase" "saya hodoh" etc. Geram ja aku dengaq...

Orang keempat aku kenai pulak, Fiza (Selangor/classmate) kecik kemetot orangnya. Aku start kenai pun sebab kena buat presentation Communication Theory (apakah?) Hahahaha. Aku dengan dia nak beli kertas mahjung dekat Campus Mart (CM) tapi disebabkan hambar sangat CM tersebut, kertas mahjung takdak. So aku decide lepas class nak keluaq pi kedai alat tulis then Fiza join. Time tu panaih gila and kami baru ja kenai/ sembang memang sat ja boleh masuk kepala. Aku dengan Fiza ni kuwajo 24/7 tak pernah nak cakap baik- baik, kalau ya pon satgi ada lah salah sorang ko/hg ingat sweet? Hahahaha

Orang kelima aku kenai, Dylla (Kelantanese/classmate) yaaaa aku dok kawan dengan classmate ja ramai. Dylla ni orang Kelantan tapi cakap Kelantan dakpon, bila dia kecek ja tak macam cakap Kelantan langsung. Aku tak ingat macam mana aku boleh rapat dengan dia. Dylla ni species happy go lucky, dia tak suka campur dalam masalah orang and bila tengok dia memang macam dia takdak masalah langsung (ada ka dak manalah aku nakpi tau) Satu lagi, dia suka kucing bagi dia kucing kena banjir lagi masalah besaq than manusia. Hahahaha pencita kucing kateko! Ohhh, sebelum tak terhabaq Dylla ni pasangan nafsu aku, aku dengan dia suka buat benda bukan- bukan yang 18 above ja boleh tengok (please, jangan tanya apa)

Then aku kenai gang Pekan, aku panggil depa gang Pekan sebab depa 3 orang dari Pekan hiks. Depa selalu 3 orang, yang paling matang/ baik (Zana) yang paling supporting (Ika) yang paling gila nak mampoih suka bagi kawan kawan gelak (Anem) Depa 3 sumpah gila, aku tak pernah jumpa orang segila depa. Kalau sesapa ja ada masalah then pi sembang dengan depa, lupa sat ja masalah. Serious aku tak tipu sebab aku pernah alami dah. Paling aku suka pasai depa ni, depa jenis supporting and tak berkira langsung. Walaupun depa free hair, rambut depa 3 sentiasa wangi. Aku suka bau (creepy-nya aku) Hahahahaha.

Last but not least, aku kenai Miza. Aku kenai Miza sebab..... well takleh cerita walaupun hang tak tanya, aku saja pi nakpi habaq takleh pon. Hahahaha. Miza ni jadi roomate baru aku, dia selalu cakap macam menjerit dahlah suara kalah budak darjah 6 sumpah annoying. Aku dengan Miza selalu bergambaq sesama, bila aku bawak keluaq phone ja, dialah orang first dok tepi aku tersengih sengih sensorang, bila aku tanya "hang pasaipa gila" dia jawab sambil sambil buat muka comei "aku nak ambik gambaq gak, hihi".Aku selalu bash dia, tapi dia takkan berani bash aku, sebab tu aku sayang dia lebih (tipu je) Fyi, tengah tengah malam dia selalu kena rogol dengan aku sampai tak larat nak gelak and penat. Rogol tetipu ja k, jangan terpedaya.


Semua yang aku list nama tu, semua gang aku, semua aku sayang, depalah yang selalu bagi aku happy and if takdak depa aku tak rasa aku student Kptm Kuantan lagi... tolonglah kembangkan bontot hampa.


Ohhh yeah.... aku tak pernah seronok duduk sana, ya walaupun ada kawan tapi hati aku susah gila nak rasa free and 100% happy aku pon taktau kenapa and sometimes aku rasa macam nak pindah ja. Sometimes apanya macam every time ja. Maybe aku still tak dapat terima kenyataan yang aku ni bukan lagi budak sekolah. Aku tak happy pun setiap kali balik kptm, tak happy langsung. Setiap kali balik sana, aku mesti menangis entah bila nak okay. Aku tak happy... aku tak happy langsung.. aku sendiri taktau kenapa. Aku just bersyukur dapat ramai kawan yang selalu ada dengan aku in wtv situation pun. Aku sayang hampa, aku bersyukur dapat kawan macam hampa cuma sometimes hati aku just tak tenang kat sana maybe sebab kptm bukanlah pilihan aku...

LANGSUNG BUKAN!!!

But hey, I want to be a host someday. Aku jugak bersyukur sebab ada rezeki untuk aku sambung belajaq, Alhamdulillah. Ingat, dimana kita belajaq pun, bersyukurlah sebab tak semua dapat sambung belajaq macam kita, ada yang susah sampai tak sanggup nak bayaq yuran sekolah/kolej/universiti so berterima kasihlah kepadaNya tau hiks. Oh, fyi I want to travel all around the world with my one and only family (tok, ayah, umi, kakak, abang, Ipan, Uwis) so kenalah rajin&berusaha, kan? I really want to make my parents happy. Pray for me tau!!

Sometimes, kita kena ketepikan personal feelings/ thoughts untuk berjaya. Sapalah takmau berjaya dalam dunia ni? Semua nak kan? Jomlah pulun after this!!! Pulun Kedah Pulun. Work your ass off, Mia!!! 

Salam & Sayonara