30 April 2012

Ayahku Sayang,


Assalamualaikum readers

Aku masih lagi terkejut atas kematian bapa saudara aku, rasa macam tak boleh terima pun ada. Umur arwah baru mencecah 49 tahun, tu pun belum cukup 49 tahun lagi sebab arwah dilahirkan pada bulan 11. Hmmm, bagi aku meninggal pada usia 49 ni, sangatlah muda tapi apakan daya? Allah boleh ambik nyawa kita dengan sekelip mata, tidak kira sedang sakit/ gembira/ kaya/ miskin & lain lain.

Sambil teringat pasal arwah. Aku teringat ayah aku. Ayah kandung aku. Kalau sebut perkataan ayah ni semestinya seorang lelaki. Bukan seorang lelaki yang biasa malah seorang lelaki yang luar biasa sebabnya 'ayah' ni merupakan ketua ahli keluarga. Bila dapat jawatan ketua, tanggung jawab sebagai seorang ketua tu tersangatlah berat. Yala, kena bagi makan isteri & anak anak, bekerja keras demi keluarga, kena kuat untuk lindungi keluarga dan sebagainya.

- Setua tua mana pun ayah, ayah tak pernah lupa mencari duit untuk keluarganya.-

Aku bersyukur sangat sebab Allah sudah bagi dekat aku seorang ayah yang 100% sempurna bagi aku. Aku takmau ayah tinggalkan aku dengan begitu awal, kalau boleh aku nak ayah hidup lama. Aku nak ayah sentiasa ada disisi aku. Walaupun, ayah pernah marah aku dengan teruk tapi aku tetap sayangkan ayah sebab ayah marah aku bukan saja saja tapi ayah nak aku menjadi anak yang solehah. Itulah salah satu tanggungjawab seorang ayah. Kalau ayah tak pernah marah adik, adik mungkin dok buat kesilapan lagi. Terima kasih, ayah.

Tahun ni, bulan 6. Umur ayah, cukup cukup 50 tahun. Weee, ayah dah tualah ! Ayah, ayah jangan perasan 25 tahun dah nah? 50 dahlah sayangku. Tapi, ayah selalu dok perasan handsome, tak malunya. Muehehehe. Nak buat macam mana lumrah hidupkan ayah?

Ayahku sayang, Amran Mohd Rejab.

Ayah, adik sayang ayah banyak banyak banyak sangat sampai tak terkata. Ayah selalu backup adik bila adik gaduh dengan Umi. Ayah, selalu sekepala dengan adik untuk ejek Umi. Ayah selalu ikut cakap adik. Ayah selalu setuju dengan pendapat adik. Ayah selalu bagi apa yang adik nak. Ayah selalu melawak dengan adik. Ayah selalu faham adik. Adik selalu bodek ayah. Ayah baik sangat dengan kami semua. Bagi adik, ayah memang unik & awesome. Ayah, terima kasih ayah sebab ayah sanggup jaga kami enam orang, Umi, akak, abang, adik, Ipan & Uwais. Kami sayang ayah !

Sayangilah ayah/ abah/ abi/ daddy/ dad anda. Merekalah jantung hati kita. Tanpa mereka, siapalah kita . . .
Salam & Sayonara.