Zebra Print Pointer 2 -->

29 April 2012

Jenis Darah


Assalamualaikum Readers.

Hari ni pi sekolah macam biasa. Tak best mana pun, boring macam selalu tapi time akaun tadi memang awesome ! Bukan apa, dok kerja gelak dengan cikgu sebab tersilap banyak. Apa pun, thanks cikgu sebab tak marah saya. Kalau cikgu marah saya, saya merajuk dengan cikgu.

Apa punya muridkan? Tanya pembaca.

Murid sekolah, jawab Sumiyah.

Aku saja pulun, nak jawab jugak. Bwekkk. Mana kena duitkan bang? So, lepas tuisyen tamat tadi, aku terus balik. Umi mai awai, terima kasih Umi ! Kalau Umi mai lewat, entah entah muka aku yang ceria bertukar menjadi muka susu basi apa? Kalau dengan Umi, aku berani 100% kalau dengan ayah, pijak semut pun mati wei ! Sumpah tak berani dengan ayah, ayah garang !

Still tak masuk tajukkan? Sorry bang !

Sambung . . .
Lepas masuk kereta, aku tanya Umi,

Aku : Umi, kita balik terus ka?
Umi : Dakk, Umi nakpi office sat
Aku : Ouh, okay okay.

Then, masuk UUM. Aku peliklah, kenapa Umi tak pusing masuk tempat kerja dia. Dia terus ja tak kona kona pun. Kona bermaksud pusing. Aku tanya lagi,

Aku : Umi nakpi mana ni?
Umi : Nakpi cek darah Anyah & Uwais lah.
Aku : Hahhh? takmaulah ! Takut & sakit. Umi nii !
Umi : Ishhh, kena taulah. Nanti nakpi mana mana, depa tanya tau dak?
Aku : Umi tipu adik noh kata nakpi office !
Umi : Mana tipu pun, satgi lepas pi klinik, nakpi office.
Aku : ................. *cricket sounds

Fyi, aku memang takut bab darah darah ni. Dah lama Umi ajak, tapi aku asyik tolak ja. Hmm, kali ni Umi guna tektik baru, so aku terpaksa ikutlah. Nanti tak pasai Umi report kat ayah, boleh mati aku. Hahahaha. Umi ni dahlah reporter terhebat dalam dunia.

So, cek cek. Sorang aku ja darah O+ abang, kakak & adik aku sama dengan Umi. Ayah aku pun darah lain. So, adik aku pun kata aku ni anak angkat. Budak tu memang lama hidup dah, tak cari pasal dengan nama Sumiyah bt Amran ni memang tak sah ! Meluatnya aku ! Then, aku dengan tak kisahnya ada orang or not aku pun pulas telinga adik aku sampai merah tapi dia still dok gelak gelak lagi dekat aku. How dare you? !

Kesimpulannya, aku boleh derma darah dekat orang yang ada darah, A+ B+ AB+ & O+ Tapi, orang yang boleh derma darah dekat aku hanyalah orang yang ada darah O+ & O- SAHAJA. How sad? Mana orang yang aku boleh derma tu? Hahaha, kedekutnya, takmau derma. Muehehehe, lawak ja.

Kalau tak lawak macam mana? ? ? ?

OKAY, LAWAK JA :face75:

Kalau nak lebih faham, boleh tengok disini

Salam & Sayonara.

No comments:

Post a Comment