Zebra Print Pointer 2 -->

27 October 2013

How's life???

Assalamualaikum readers

Ya Allah, I miss blogging so freaking much. I've been so busy lately. Yalaaaa, budak kolej kateko!! Alhamdulillah, I'm fine as always. Fyi, I broke up with my ex-boyfriend please don't ask why, sometimes love is just complicated. You get me, right?

So, dengan rasminya. I'm one of KPTM Kuantan student... hambar boh! Aku pun taktau macam mana aku boleh pilih Kuantan as my choice. Why not Cheras or even Bangi? Hmm, Cheras ka Bangi ka, aku dah nak habis sem 1. Rasa macam sat gila, ingat lagi masa orintasi, aku menangis sedia. Meraung kalah orang putus cinta. Hahahahahahaha kalau aku update blog ja, mesti adanya merapu.... 

So far so good lah aku study dekat sana. At first, aku ada sorang dua ja kawan tapi lama kelamaan, aku ada ramai kawan and Alhamdulillah depa semua baik and sumpah gila nak mampoih. Dulu masa awai awai masuk kelas kan, ramai gila dok gelak dekat aku, yalaaaa aku orang Kedah, hang tau tau ja lah orang Kedah cakap lagu mana kan. Tapi, sekarang kan ramai gila cakap Kedah, siap suruh aku ajaq lagi. Bangga jadi orang Kedah ni, hang ada???

Oh lupa nak habaq, aku ambik course Corporate Communication. Best? Hmm 50 50 lah sebab aku ada satu ja section and satu section tu ada 32 orang ja. Memang hambar lah kan? Sebenaqnya aku nak apply tesl tapi aku takut dok KL and Selangor then aku pun pilihlah Kuantan sebab ada abang aku kat sana.



Based on my experience, orintasi Kptm Kuantan memang boring sangat sangat, macam takdak apa. Aku dapat group pun yang tak supporting, ramai berlagak pulak tu. Memang agak banyak kali lah aku menangis first time masuk sana. Tapi, memang perkara biasalah kalau awal awal kita takdak kawan, jangan risau adik adik, 2-3 minggu baru kita ada kawan, serious talk. Aku ni orang Kedah then nakpi tempat orang, so agak takut ah dengan jalan pun tak berapa nak ingat, orang pun tak berapa nak kenai, surrounding pun lain, muhung kalau aku tak cuak dok sana. Hmmm, aku rasa selepas sebulan lebih kot baru aku dapat adapt situation kat Kptm Kuantan tu. Bagi orang yang tak berapa friendly macam aku ni, it takes time tapi you'll find friends and someone yang sekepala. Trust me! So no worries ah.

Hmmm, aku nampak orang orang kat sana friendly tapi jenis nak kita yang teguq dulu, so agak susah ah bukan apa, satgi kita pi buat friendly depa jerkah "ko sape" , "ko pehal", malu pulak kita kan. So better, kita main jelingan mata or senyum senyum sudah. Kalau berani ambik risiko, try ah teguq. Belum cuba belum tahu kan. Mana tau kot kot boleh jadi marka kan....

K, setakat ni ja. I'll continue my story with some pictures later btw I do have love story to share with you guys hiks... till then


Salam & Sayonara.